Belle Health – Positief@work & partners

INVESTEER IN JEZELF (en je doel) EN NIET IN ………..
Sprookjes!!! Denk logische na dingen die te mooi klinken om waar te zijn veelal ook gewoon niet waar. Een poedertje dit een pilletje zo, de oplossing? Nee je leefstijl veranderen is de oplossing, want elk (crash) dieet werkt maar als je niks blijvend verandert, blijf je jojoën daarom is een persoonlijk plan ook zo belangrijk. Het moet bij jou pssen qua leefstijl, tijd, gezinssituatie, werk, huidige beweegpatroon enz.
Veel mensen beginnen fanatiek bij een sportschool (meestal ook meteen voor een jaar #stokachterdedeur), nieuwe sportkleding, duur sporthorloge, inschrijven voor een( hardloop)wedstrijd, starten met een crashdieet en dit alles zonder echt plan.
Waardoor je na een poos het opgeeft, omdat het niet bij je past!

Nee niet echt spannend dit verhaal maar wel functioneel en nee ook niet heel snel afvallen maar ja het is er ook niet in 1 dag bij opgekomen! En ja je zult er zelf je best voor moeten doen en ja soms zul je een keer iets over moeten slaan, maar ja dat is jou keus en die kan niemand voor jou maken!

Ik kan jou alleen helpen een plan op te zetten en tips& tricks geven om jou doel te gaan bereiken op een manier die bij jou past maar je zult het zelf moeten doen! Dus geen belofte van kom bij mij, want dan …… Waarom niet? Omdat dit gewoon niet te voorspellen is en jou motivatie en inspanning het resultaat zullen bepalen!

Wat ik dan wel voor jou doe?

-persoonlijk plan maken, rekening houdend met jou wensen, doelen en haalbaarheid.
-jou SMART doel helpen bepalen
-ik zorg in de Belle Health App voor motivatie, gezelligheid, uitdaging, ik maak interesse groepen waar je contact kunt zoeken met medestrijders en voor zie je van tips, trainingsschema’s en recepten.
-sporten niet verplicht, maar zorgt voor een sneller resultaat dit kan via de Belle Health App, maar leuker is het samen bij de samenwerkende partners!
-bewegen is prima, samen bewegen nog leuker, dus dat organiseer ik
-leer zelf gezond eten, vragen stellen, workshops, tips in de Belle Health App
-bewust maken van de tijd die het kost
-aanspreekpunt voor al je vragen en een luisterend oor bij moeilijke momenten
-geen crashdieet maar gezond tussen de 0,5 en 1 kg afvallen per week afhankelijk van jou inzet en behandelplan
-sportgericht doel behalen door middel van leefstijl en sportvoeding met waar nodig supplementen
-vaak (deels) vergoed via de aanvullende zorgverzekering, dus zonder eigen risico

Anoek Meijer, Belle Health voedingsdeskundige/gewichtsconsulent/sportvoeding/vitaliteitscoach 

          

Zoek je een professionele vitaliteitscoach met als extra opleiding voedingsdeskundige-gewichtsconsulent-sportvoeding- sterk met pijn cursusbegeleider of het voel je goed traject voor mensen die moeite hebben met lezen van de reguliere gezondheidsadviezen? Dan bent u bij mij aan het juiste adres! Samen gaan we het doel bepalen en daar stemmen we het persoonlijke behandelplan op af. Ook als het doel afvallen is zal het geen crash dieet worden maar een gedragsverandering, voor de langere termijn zodat het resultaat ook vol te houden is! Dus op naar de beste versie van jezelf te worden!

Ook heb ik de opleiding sportvoeding en supplementen behaald en kan dus ook voedingsadvies geven voor sporters! Zowel op recreatie als op topsport gebied!

De werkwijze is altijd verschillend, omdat ik voor iedereen een persoonlijk plan maak. Maar een informatiegesprek en 1e  keer wegen is altijd gratis en dan kunnen we bespreken wat wij voor elkaar kunnen betekenen op gebied van vitaliteit of voeding.

Tevens ben ik geregistreerd BGN lid waardoor u afhankelijk van uw zorgverzekering recht op een vergoeding heeft. Dit kunt u zelf via onderstaande link bekijken.

Zorgverzekeraar vergoeding BGN

logo2

Mijn verhaal uit ervaringsdeskundigheid op gewicht, vitaliteit, pijnmanagement en positieve gezondheid:

Sinds mijn zwangerschap (15 jaar) ben ik in de loop der jaren steeds een paar kg gegroeid tot ik in 2008 mezelf op foto’s zag en dacht nu is het gebeurd. Ik woog op dat moment 115 kg en viel af tot 75 kg. In 2012  kreeg ik een auto ongeluk met chronische pijnklachten (later bleek fibromyalgie en CVS)  als gevolg. Waardoor ik weinig bewoog omdat ik bij alles pijn had. Tot ik in 2014  naar revalidatie therapie ging.  Wegen deed ik niet omdat ik wist dat ik er niet blij van werd. En daar kwam de omslag in mijn leven! Mijn eigen bedrijf knipkar “Belle hair” zou gaan veranderen in “Belle Health”. Waar ik vroegen mijn klanten van de buitenkant een nieuwe look gaf, hoop ik nu de binnenkant te kunnen veranderen. Als geen ander weet ik hoe het is om je hele leven om te gooien qua werk, je eigen doen en laten, maar daarmee ook de mensen om je heen! Zelf ben ik begon met wandelen en ben ik nu zover dat ik crossfit (voor iedereen aan te passen op eigen niveau), hardloop (mijn eerste duomarathon in Sept 2018 gehad), crosstriatlon en obstacle runs pak ik ook nog weleens mee.  Op dit moment weeg ik 87 kg maar is mijn doel om mijn vetpercentage te verlagen en geen spiermassa te verliezen. Ik ben nu dus wel paar kg zwaarder maar dat komt ook doordat ik nu sport en veel krachttraining doe. Daarom ben ik niet alleen voedingsdeskundige maar ook ervaringscoach en weet dus precies hoe moeilijk het soms kan zijn. Maar een wijze les die ik dus zelf ook heb geleerd is als je er keihard voor werkt mag je trots zijn op wat je bereikt hebt. Ook al zal het niet altijd makkelijk gaan en zal je soms teleurstellingen te verwerken krijgen.

IMG_1128.facebook_1466369068346

Juni 2016                                Juni 2008

Naar mijn opleiding gewichtsconsulent ben ik dus ook de opleiding sportvoeding en supplementen gaan. Dit gewoon uit interesse en eigenlijk ook omdat in het sportwereldje iedereen, maar van alles eet en slikt zonder dat ze weten waarom en of het gezond is. En juist dat is voor mij het belangrijkste. Jezelf gezond en vitaal voelen! De beste versie van jezelf worden! Zelf ben ik natuurlijk niet meer “gezond” met mijn chronische ziekte, maar ik voel me gezonder als ooit ervoor, Ik weet hoe belangrijk bewegen, sport en gezond eten is. Als ik dit niet doe heb ik meer pijnklachten.

Hier kwam dus op een gegeven moment ook de wens uit om vitaliteitscoach te worden, want achter bijna elk “probleem met eten” zit een verhaal. En wat is nu een mooi gewicht als er geen mooi verhaal is en je je daardoor nog steeds ongelukkig blijft voelen?

Met positief@work, het nieuwste bedrijfsonderdeel, werk ik op dezelfde manier en hetzelfde doel, alleen dan samen met diverse partners en binnen bedrijven of grotere trajecten in opdracht.

 A let’s move – Alet Lingenaar – Tel.nr 06-29003778

Website: http://aletsmove.nl/

Mijn roepnaam heb ik gebruikt in de naam van het bedrijf. De letters van mijn naam staan voor de volgende 4 kernwoorden;

  • Afwisselend
  • Laagdrempelig
  • Enthousiast
  • Technisch Trainen

Deze 4 kernwoorden omschrijven precies de aard van de trainingen die ik aanbiedt. Voortdurend ben ik opzoek naar variatie en innovatie in mijn trainingen om het voor iedereen zo interessant mogelijk te houden.

Tevens moeten de trainingen voor iedereen toegankelijk zijn, waar mensen hun eigen persoonlijke doelstelling kunnen behalen. Ik vind het belangrijk dat dit gebeurd in een ontspannen, veilige sfeer waarbij plezier hoog in het vaandel staat. Want zonder plezier in het sporten bereik je geen doelen.

Met mijn enthousiaste en energieke houding probeer ik iedereen te motiveren om het beste uit zichzelf te halen. Dit doe ik op fysiek en mentaal vlak. Want niet alleen het bewegen zelf is datgene waar sporters een drijfveer bij kunnen gebruiken maar ook bij het psychische aspect. Om bij sporters een andere mind-set te creëren en de persoonlijke focus te verleggen, zorgt dat ervoor dat de gewenste doelen worden behaald. Als gediplomeerd hardlooptrainer met ruim 6 jaar ervaring met diverse sport en beweeggroepen is dat elke keer weer een unieke uitdaging.

Met al deze jaren ervaring heb ik mezelf ontwikkeld tot specialist in technicore training.

Deze trainingsvorm heb ik zelf ontwikkeld en gerealiseerd in 2014. Zelf heb ik veel affiniteit met de looptechniek en loopscholings oefenvormen. Ik zal niet zeggen dat mijn eigen loopstijl perfect is maar ik vind het wel ontzettend leuk om me erin te verdiepen. Lopers merkten dit aan mij en kwamen voortdurend bij mij met de vraag of ik ze kon  helpen met hun looptechniek -houding. Dit koste veel tijd van de reguliere trainingen die ik gaf, en ik bedacht me dat dit anders moest kunnen.

Na goed te hebben geanalyseerd kwam ik erachter dat er in vele gevallen sprake was van een verminderde fysieke gesteldheid. Doordat de basishouding van de atleet niet sterk was, zag de looptechniek houding er in vele gevallen ook niet goed uit.

Ik vergelijk het maar met een huis, op het moment dat de fundering niet stevig is, stort het huis in. Dit zelfde geld ook bij atleten. Zodoende is technicore geboren, een combinatie van techniektraining en corestability. Ik ben ervan overtuigd dat het een preventieve trainingsvorm is, maar ook een effectieve trainingsvorm om mee te beginnen na een blessure. Deze trainingsvorm is geschikt voor zowel beginnende als ervaren atleten.  Ik heb vele atleten weer laten deelnemen aan wedstrijden nadat ze een hele periode uit de running zijn geweest door deze trainingsvorm toe te passen. Het werkt dus echt!
Technicore training bied ik aan op dinsdagavond om 19.00 uur.

De looptraining is een training die bestaat vaak uit interval looptraining. Deze training word meestal als aanvulling gedaan op de technicore training van dinsdag.
De training bestaat vaak uit een korte of een lange interval training of fartlek. Diverse niveaus kunnen meetrainen in deze groep, wanneer je 1 min kunt hardlopen, of je kunt 60 minuten hardlopen, voor iedereen die meedoet is ook deze training uitdagend ingericht. Soms trainen we ook op het niveau van je hartslag, dat is voor iedereen die een hartslagmeter heeft uitdagend genoeg om de juiste hartslag aan te houden gedurende een bepaalde tijd. Hiermee leer je je lichaam steeds beter kennen en weet je wat je van je lichaam kunt vragen in eventuele wedstrijdsituaties. Ook hierbij hebben we handvaten en tools om per inidividu aan te kunnen geven op welke hartslag men dan moet gaan trainen. Zo onstaat er een diverse groep die uiteindelijk toch individueel kan trainen binnen die groep.We trainen veelal in minuten, en niet zozeer in afstanden. Afstanden zeggen helemaal niets, het is veel belangrijker dat de training laagdrempelig is ingericht voor iedereen, dat het gezellig is en dat je ook nog lekker hebt kunnen lopen.Looptraining is er elke vrijdagavond van 19.00 – 20.00 uur.
In de zomerperiode trainen we vanaf de parkeerplaats van het Sportlandgoed, en wanneer de klok weer verzet is trainen we op het industrieterrein van de pollux.

Over Marjan    

Mijn concullega (haha) Marjan Huisman – een inspirerende vrouw met enorm veel passies. Neem ook eens een kijkje op haar website: via deze link  Marjanmoves

Iedereen die mij kent weet dat ik een enorme sportsgek ben. Naast fitness en voeding ben ik zeer gepassioneerd volger van het tennissen (dit uit ik dan ook graag op sociale media). Ik ken enorm veel tennissers persoonlijk en dat maakt het enorm leuk hen te volgen. Ook de prestaties van onze Nederlandse sporter tijdens grotere toernooien worden door mij breeduit gemeten en gevolgd.

Als ik met mijn site maar één persoon kan inspireren -op welk vlak dan ook- dan ben ik tevreden. Inspireren om meer te gaan bewegen en gezonder te eten, inspireren om een hobby (weer) op te pakken of inspireren om ook positiever in het leven te staan en wellicht inspiratie te putten uit leidende voorbeelden die ik beschrijf onder “Inspirerende personen.” Daar ga ik voor. Ik richt me daarbij wel op de vrouwen (en wellicht mannen) van 35 en ouder; waarbij ik de jongeren natuurlijk niet wil uitsluiten. In tegenstelling; ik zou het erg leuk vinden als ik, als nieuwbakken 50’er mee kan/pas in hun (moderne en energieke) leefstijl.